Friday, July 6, 2012

tertekan dan tersuka


Assalamualaikum :D
Lama betul tak ‘mencoret’ kat blog ni kan :)
Kali ni terasa nak berkongsi sesuatu. .

Semenjak masuk pra- u tingkatan 6 kat skolah ni memang banyak dugaannya.(sebenarnya Cuma kelas aku tingkat 4,tinggi,letih). .hehe.
Masa mula-mula masuk, aku asyik disoal bertubi-tubi dan berdas-das oleh saudara-mara oleh kawan,cikgu,adik2,kawan2.’tak dapat belajar kat mana2 ke?’. .membuatkan aku mempersoalkan diri sendiri. .habis yang aku masuk form 6 ni bukan belajar ke ? -,-

Agak tertekan jugak bila orang banding2kan aku dengan anak diorang,yg dapat result lagi rendah melangkah ke-U lagi cepat dari aku.Tapi aku tak dapat sebarang tawaran :|

Jujurla, ramai org cakap yg form 6 ni takda masa depan.Membuatkan aku sendiri berat nak daftar pada awalnya.Then, aku daftar jugak akhirnya.Banyak benda yg aku dan org lain tak tau pasal form 6 ni rupanya,fuhhh.

Betullah orang cakap, apa yang kita nak tak semestinya kita dapat.Apa yang terpaksa tak semestinya tak elok,malah boleh jadi lebih baik :)

Alahamdulillah, makin lama kat sini.makin best belajar,banyak benda baru yang kita tau,banyak lagi kawan2 dan cikgu2 yang bagi semangat dan tunjuk ajar,banyak lagi pengalaman yang kita dapat dari sebelum ni :D ada hikmah di sebalik semua yang berlaku :)

Rezeki di sini, aku masih dapat menjadi photographer (amatur je),aktif dalam koko sperti di sekolah lama aku

Insyallah, aku akan belajar betul2 dan buktikan pada semua orang.doakan ye ^^ 



tazkirah jumaat


kursus fotografi indoor,outdoor




malaysia book of records.largest gathering of cartoonist




5 comments: