Wednesday, February 4, 2015

Palapes atau kuih lapis ? bahagian 1

masa first aku join palapes actually aku assumed palapes is just benda alah koko macam sekolah menengah tu plus tak payah fikir kena kick dari kolej.

bila aku tanya2 member ok ke tak aku join palapes, depa dok kecoh kata 'uish, gila kau', 'woi toksah la. tough wooo' dan lain lain.

kiranya palapes ni power la eh?
ni yang best ni

bila dgr ayat tu aku lagi la rasa nak join. apa yang dahsyat sangat ? apa yang sukarrr sangat ?

hari first physical training agak tough. tak pernah aku buat push up, seat up, lari keliling u, jogging, skuad jump bertubi tubi.

pendek kata over limit

penat
sangat
sangat

baru la aku tau apa palapes tu. ye, nama dia macam sejenis kuih. kuih lapes yang enak dan manis

adakah palapes ni macam tu?
tidakkkkkkk

palapes tu stand untuk pasukan latihan pegawai simpanan bawah angkatan tentera malaysia.

ada member cakap, "hek eleh, askar simpanan JERR"

jerrr ?? cuba join dulu baru kau tahu palapes jerr ke tak jerrr

aku tgk badan ketul2 pun tak tahan dan keluar baris (tarik diri dari teruskan latihan) . yang kepeng kepeng ni jugak yang bertahan

pelik?

mula mula aku pelik
dah habis satu sem dengan palapes ni baru aku faham
everything is about mental strength
takdak kaitan sangat dgn otot

sepanjang satu sem ni jugaklah macam2 benda yang aku kira tak masuk akal kami buat. (bagi kami ok jer tapi rasanya bg orang luar pelik kot)

kami malam tidur takdak alas. tidur macam tu je, asalkan boleh letak badan terus lelap. dalam semak, dalam lumpur pun kami boleh tidur.

serius aku cakap, aku pernah tidur dalam semak, tidur atas jalan tar, tidur tepi jalanraya, tidur atas sarang semut.last but not least, tengah syok mimpi tiba tiba air hujan turun. pehhh, siapa tidur melopong memang menadahla air hujan dalam mulut. haha . gigil teruk jangan citer la

benda macam ni la buat aku dan barangkali kami sangat2 bersyukur bila dpt balik kolej, balik rumah tidur atas katil.ada bumbung pun kira sangat baik, subhanallah

banyak lagi cerita awesome aku nak share . ni baru celup2 punya cerita. nanti baca ye ? promise k . cunnnn :D

p/s : bila rasa mental rabak, terus cepat2 fikir senior yg dah tauliah. kalau diorang boleh kenapa bukan aku ? #perjalananbelumselesai

No comments:

Post a Comment