Wednesday, February 4, 2015

Palapes atau kuih lapis ? bahagian 2

Still, bukan aku nak bagi resipi kuih lapis. alsambungan alkisah yang tak berapa nak ada kesinambungan dengan bahagian i

Ada part kelakar (bagi aku) sepanjang kem

sebelum pergi kem tahunan aku banyak survey dgn senior dan inter berapa banyak ransum aku perlu bawak .

*ransum:makanan segera tentera yg dibekalkan selama dalam hutan. semudah 1, 2, 3 hidangan enak tersedia. rendang daging, sambal ibilis, pajeri nenas semua ada!*

sebab aku dengar2 bapak azab nak bawak ransum tu ke dalam hutan. berat nanang !

aku tanya, "tuan, ransum tu tuan rekemen sy bawak brp banyak?"

tuan, "kamu bawak jela sehari satu lauk pun cukup. sebab nanti dalam hutan kamu takkan rasa lapar punya. .saya jamin. biskut dgn jem bawak. yang itu memang laku nnti dalam hutan"

dengan berbekalkan nasihat dr senior, aku bawakla berapa kerat je ransum. biskut dgn jem nenas yang mebeles tu aku bawak smua skali. itupun berat nak pikul dia dalam bag pack sampai bahu kanan aku bengkak. serius bengkak

aku pelik betul la PK (pegawai kadet lelaki) boleh pulak diorg bawak ransum tu semua sekali.rasanya ada la berat dalam 5kg. gila sado

dipendekkan cerita, aku kebuluran tahap satu kat dalam hutan. menagih ransum dari PK. hahaha

keluar hutan aku jumpa balik senior yang bagi kata2 pujangga pasal ransum tu.

"tuan, sy hampir mati kebulur dalam medan sbb dengar nasihat tuan. kelaparan!"

tuan tu sekadar buat muka tercengang, lepastu ketawa.

"serius? aik, peliknya lapar dalam hutan. time batch sy sampai kami tanam ransum tu sebab tak dapat habiskan"

yang kelakarnya kami bedal PK punya ransum sbb diorang pun nak habiskan stok. almaklumlah,nak meringankan bag pack. diorang pun bermurah hati qiqah kan ransum diorang pada kami yang lain.

last day hari kami keluar medan, PK yang sedekahkan ransum tu tanya balik. "eh,korang ada lagi tak ransum yang kitorang bagi haritu? nak sikit" . choiiii

lalu aku simpulkan, batch kami ni ada hantu lahap follow. makan je keje

p/s : Tuan Naim, sy rasa tuan kena cover balik perut sy yg lapar masa dalam hutan. Kfc pun ok, sy tak cerewet .

No comments:

Post a Comment