Wednesday, February 4, 2015

palapes atau kuih lapis ? bahagian 4

masa tu kami kena angkut barang dari tempat fasa medan keluar dr hutan.

angkut bag pack yang dah kami sumbat dengan bapak gajah, dengan bahu aku yang bengkak, aku disuruh bawak cangkul yang aku rasa berat dia macam sama dengan aku. rentas sungai bagai . selut kat kaki jangan citer la

Allah je tahu sakitnya aku masa tu. dengan pinggang aku sakit, sebab masa misi bantuan banjir kt kelantan aku kena kemalangan kecil kt pinggang. so boleh dikatakan injured . kaki melecetnya lagi . tapak tangan pulak melepuh sebab bnyk guna cangkul dgn parang masa dalam medan.

aku report kt tuan aku,

"tuan, bahu dgn pinggang sy sakit tuan"

dia jawab sambil gelak gelak,
"oh, rilek la. tu proses nak tumbuh otot. nanti badan kamu sado la"

dalam hati nak aje aku hentak tuan ni. aku serius sakit kot . takpelah, jangan dilayankan sakit2 ni . nanti melarat

kami PKW (pegawai kadet wanita) yang gagah perkasa ni angkut la segala barang dr medan untuk dibawa keluar. angkut punya angkut, tersemburlah ayat yang sama dari mulut masing masing.

"sumpah aku takkan kahwin dengan awww"

"aku taknak kahwin la dengan lelaki tak tough"

"memang tak la aku kahwin dgn lelaki lembut. kang siapa laki, siapa bini"

mungkin sebab kepenatan, kaum hawa berkenaan meroyan sambil angkut barang.

serius, aku nnti kalau nk pilih menantu time interbiu tu kalau dia cakap dia palapes kira 60% potensi untuk dia kawin dengan anak aku tu ada.

sebab aku tahu betapa toughnya perjuangan dalam palapes nih.

p/s : tapi aku taknak menantu kuat chong. mak boleh kesan tu !

*chong = mengelat dari buat kerja

No comments:

Post a Comment