Wednesday, February 4, 2015

Palapes atau kuih lapis ? bahagian 3

Pk buka stokin
"woi, apehal kau pakai kasut dengan bangkai? busukkkk"

haish, aku rasa kesian dengan deria bau aku. selalu tercemar kalau diorang buka kasut dan stokin. (rekemen : beli pewangi kasut scholl. confirm kaki fresh tak bau). aku rasa kalau kami pergi perang, elok kita lempar stokin jela bagi musuh mati. takpayah bazir peluru. kan?

mana la tak berbau, dah 24 jam kaki perap dalam kasut. masuk kluar sungai, bangun, tidur, makan minum semuaa pakai kasut. kalau pekasam sedapla jugak perap lama lama. ini perap kaki, paling2 boleh sumbangkan kpd pencemaran bau je.

masa dalam fasa medan, satu malam bulan tak berapa nak terang tuan tanya pada kami.

"siapa nak pergi toilet?"

kami angkat tangan

"korang pegi melapor kt puan xx"

geng tandas ni pun bangun dan keluar dari pengkalan utk ke tandas.
dah jumpa puan xx, melapor.

kemudian dia cakap,
"kamu nampak baldi tu? pergi ambil satu dan cedok air dr dalam sungai"

aku dengan Amy pun cedok jela air. Lepastu puan tu tunjuk ke arah semak kt tepi markas.

"ha, korang bawak baldi tu ke sana. pandai2 la cari pot. jgn sampai org luar nampak dah la"

aku dengan amy pun, tercengang kejap. kami diibaratkan pergi jungle tracking + night walk hanya utk buang air. naik turun naik turun. siapa tak tahan memang bercicir la jawabnya. jauhhhh kami masuk. mujur tak sesat .

lepas kelegaan budak2 lain tanya la mana toilet kami pergi tadi. maka aku dan amy pun cuma ketawa. sebabnya ? memang takdak toilet . kau pandai2 la bina toilet kau kt mana2

p/s: Ada puan bagi cekelat daim lepas kami buang air kecil. agaknya sbb kejayaan kami membuang dgn penuh cabaran. wihiii. aku bisik kat amy ,

"amy, kita buang air kecil dpt coklat satu. kalau buang yg besar dapat coklat banyak kot"

ok abaikan. bye

No comments:

Post a Comment